Mistä sinä nautit kesällä eniten?
Kirjoitan tätä tekstiä juhannuksen ollessa jo ovella. Omat ajatukseni vaeltavat jo mökin rantasaunaan ja rentoon olemiseen perheen kanssa. Omaan kesääni onkin aina kuulunut järven läheisyys, luonto ja tietyllä tavalla yksinkertaiset asiat – kuten vaikkapa hyvään kirjaan uppoutuminen tai mustikankeruu loppukesästä. Myös lapsuudenaikaisten ystävien näkeminen on minulle jokakesäinen, odotettu perinne ja yksi loman kohokohdista.
Millaiset asiat tuovat sinulle kesätunnelmaa? Viihdytkö paremmin kaupungin sykkeessä vai luonnon rauhassa, maalla vai vesillä, kotona vai reissussa?
Toivon, että saat tänä kesänä nauttia juuri niistä asioista, jotka tuovat sinulle hyvää kesäfiilistä. Monet toteuttavatkin kesäisin jo kauan suunniteltuja reissuja tai muita suurempia projekteja. Onneksi kaikki tunnelmaa luovat asiat eivät kuitenkaan ole kalliita tai muuten vaikeita toteuttaa. Loppujen lopuksi hyvä mieli tulee usein pienistä asioista, jotka ovat jo valmiina ympärillämme, mutta jotka vain tarvitsevat huomiomme.
Kesällä onkin erityisen hyvä mahdollisuus hiljentää tahtia ja aistia maailmaa tarkemmin. Se voi olla aamukahvin tai -teen nauttiminen kaikessa rauhassa omalla parvekkeella tai pihalla, sateen jälkeisestä raikkaasta ilmasta nauttiminen kävelylenkillä tai pieni lepohetki ulkona, kun voi ummistaa silmät ja kuunnella lintujen laulua tai vain tuulen huminaa puissa.
Haastankin sinut tänä juhannuksena ja tulevina kesäviikkoina tekemään tietoisen pysähdyksen. Sulje puhelin hetkeksi, hengitä syvään ja anna itsellesi lupa vain olla ja nauttia käsillä olevasta hetkestä – oli se sitten riippumatossa, laiturinnokassa tai kaupunkipuiston penkillä.
Oikein valoisaa, rentouttavaa ja omannäköistä kesää juuri sinulle!
Vielä Pieni kesätiedote: Myös Valoisen vastaanottoajat jäävät juhannuksen jälkeen tauolle, jotta tilaa jää lomailemiselle ja akkujen lataamiselle. Nähdään jälleen elokuussa!